Συνέντευξη στην εφημερίδα "Coffee Time"

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΠΑΡΓΙΝΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΟΥ
«ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΠΕΡΝΑΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ
ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΠΕΡΝΑΕΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ»
στην Ηλιάνα Μεταλληνού

Πείτε μας για σας.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Κέρκυρα το 1971. Σπούδασα στην Πάτρα, στο Πολυτεχνείο και σήμερα εργάζομαι στο Δήμο Θιναλίων της Κέρκυρας με την ιδιότητα του Μηχανολόγου Μηχανικού. Ζω πλέον με την οικογένειά μου μόνιμα στην Κέρκυρα, έναν τόπο που λατρεύω και που αποτελεί αστείρευτη πηγή έμπνευσης για το γράψιμό μου.

Πότε αρχίσατε να γράφετε;

Ξεκίνησα να γράφω ως μαθητής και φοιτητής καταγράφοντας σκέψεις στο προσωπικό μου ημερολόγιο. Αργότερα άρχισα να σκιτσάρω και να αρθρογραφώ σε εφημερίδες και περιοδικά της Πάτρας και της Κέρκυρας. Ακολούθησε ένα τραγικό προσωπικό περιστατικό που με οδήγησε στα χνάρια της λογοτεχνικής γραφής. Ο χαμός ενός καλού φίλου. Έγραψα ένα μυθιστόρημα για να τον τιμήσω και να λυτρωθώ από τον χαμό του και ουσιαστικά αυτό ήταν το απαραίτητο έναυσμα για να ξεκινήσω να γράφω συστηματικά.

Τί λογοτεχνικά είδη έχετε γράψει;

Η αλήθεια είναι πως δεν έχω εξειδικεύσει τη γραφή μου σε κάποιο συγκεκριμένο λογοτεχνικό είδος. Μέχρι τώρα έχουν εκδοθεί δυο βιβλία μου με εντελώς διαφορετικές υποθέσεις. Το τρίτο που θα ακολουθήσει διαφέρει ακόμα περισσότερο από τα προηγούμενα. Κοινά στοιχεία τους θα έλεγα πως είναι το καυστικό χιούμορ και ο σύγχρονος λόγος. Γενικά μου αρέσει να γράφω βιβλία που θα ήθελα να διαβάσω ως αναγνώστης γι’ αυτό και δεν στοχεύω σ’ ένα συγκεκριμένο είδος παρά ερωτοτροπώ με διάφορες τεχνικές και θέματα. Μου αρέσει να εκπλήσσω τους αναγνώστες, να μην ξέρουν το επόμενο βήμα της γραφής μου.

Ειναι το «Με τον έρωτα περνάει ο καιρός με τον καιρό περνάει ο έρωτας» το πρώτο σας βιβλίο;

Όχι. Το πρώτο μου βιβλίο ήταν η «Κρεμάλα» μια φανταστική ιστορία με προσωπικές προεκτάσεις βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα που με στιγμάτισαν, ένα βιβλίο που κυκλοφόρησε το 2006. Το βιβλίο «Με τον έρωτα περνάει ο καιρός με τον καιρό περνάει ο έρωτας» είναι η δεύτερη λογοτεχνική μου απόπειρα που έλαβε σάρκα και οστά φέτος.

Λίγα λόγια για το βιβλίο σας;

Πρόκειται για μια κεντρική ερωτική ιστορία που στη διάρκεια του χρόνου βάλλεται από κάθε είδους καιρικά φαινόμενα, ενώ διάσπαρτες μικρές ερωτικές ιστορίες της διπλανής πόρτας ξεδιπλώνονται στα μάτια των πρωταγωνιστών της. Αυτές οι φαινομενικά άσχετες ιστορίες καθορίζουν και το τέλος της κεντρικής. Το βιβλίο είναι μια προσπάθεια να αποκαλυφθεί η μοναδικότητα της κάθε ερωτικής εμπειρίας. Άλλωστε, λένε πως ο έρωτας δεν φτιάχνεται με καλούπια και δεν ορίζεται μονοδιάστατα, ούτε έχει ετικέτες. Αυτή είναι άλλωστε και η μαγεία της ζωής. Συνάμα όμως το βιβλίο προσπαθεί να καταστήσει σαφές πως ο έρωτας, άλλοτε γλυκός κι άλλοτε πικρός, κινεί τα νήματα της ίδια μας τη ύπαρξης. Όλα περιστρέφονται γύρω απ’ αυτόν.

Τί σας ενέπνευσε να το γράψετε;

Το βιβλίο μιλάει για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι η καύσιμη ύλη της δημιουργίας και ανέκαθεν ήταν το αγαπημένο θέμα της λογοτεχνίας. Έτσι και για μένα ήταν μια πρόκληση να καταπιαστώ μ’ ένα βιβλίο που μιλά για ερωτικές ιστορίες που αποτελούν αν μη τι άλλο το σημαντικότερο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Η αλήθεια είναι πως οι σχέσεις των ανθρώπων έχουν μετατραπεί σήμερα σε προβληματικές καθημερινές συναλλαγές, κυρίως γιατί στην εποχή μας βασιλεύει το «εγώ». Η λογοτεχνία από την άλλη οφείλει να μιλά για τον έρωτα, αφού ο έρωτας αποτελεί ίσως το σπουδαιότερο κομμάτι της ζωής μας. Οι καθημερινές ερωτικές ιστορίες στολίζουν με συνθήματα τους παράπλευρους τοίχους της διαδρομής μας, φθάνει να στρέψουμε το βλέμμα να διαβάσουμε και να αποκωδικοποιήσουμε τα μηνύματά τους. Αυτό λοιπόν προσπαθώ να κάνω με το βιβλίο μου. Να στρέψω το βλέμμα των αναγνωστών μου σε τούτα τα ερωτικά συνθήματα.

Πόσο καιρό κάνατε να το γράψετε;

Το γράψιμο είναι περίεργο. Δεν πάει με τη σελίδα ούτε με την αράδα. Μπορεί να κάνεις μήνες να γράψεις μια γραμμή ή να τελειώσεις ένα βιβλίο σε μια νύχτα. Όλα είναι θέμα έμπνευσης και διάθεσης. Και το σπουδαιότερο κάθε φορά δεν είναι το τελικό κείμενο της δουλειάς σου, αλλά η διαδικασία της συγγραφικής κύησης, οι ήρωες, χαρακτήρες, η πλοκή και οι διάλογοι, που θέλουν χρόνο να ωριμάσουν στο μυαλό σου ώστε να είσαι έτοιμος με τους μεταφέρεις στο χαρτί. Το γράψιμο του εν λόγω βιβλίου είναι αποτέλεσμα μιας συστηματικής δουλειάς ενός τουλάχιστον χρόνου αλλά η προεργασία του ήταν μια χρονοβόρα μαγική διαδικασία που κράτησε χρόνια.

Ποιός είναι ο εκδότης; Πού πωλείται;

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Σύγχρονοι Ορίζοντες» και μπορεί να το αγοράσει κανείς απ’ όλα τα βιβλιοπωλεία της χώρας ή ακόμα να το παραγγείλει και μέσω του διαδικτύου.

Πείτε μας για την υπόλοιπη δουλειά σας.

Το επόμενό μου βιβλίο, «Το τάγμα της ελπίδας» είναι μια φανταστική ιστορία με ιστορικές αναφορές στη Βενετοκρατούμενη Κέρκυρα. Μια ιστορία μυστηρίου, ένα σύγχρονο θρίλερ με ιστορικές αναγωγές και προεκτάσεις. Το έχω ήδη ολοκληρώσει και πρόκειται να κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά από τον ίδιο εκδοτικό οίκο, τους «Σύγχρονους Ορίζοντες» με τους οποίους έχω έρθει σε συμφωνία για την έκδοσή του. Τώρα ολοκληρώνω το τέταρτό μου μυθιστόρημα που η θεματολογία του έχει να κάνει με το υπερφυσικό.

Ποιές είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε στην καριέρα σας;

Το πιο δύσκολο πράγμα είναι κάθε φορά να παραμένεις ο εαυτός σου. Να μην αλλοτριώνεσαι από την αίσθηση της επιτυχίας όποια κι αν είναι αυτή. Να παραμένεις προσγειωμένος και να γράφεις αυθεντικά, όπως σου αρέσει και όχι επιτηδευμένα. Οι νέοι συγγραφείς καλούνται να αποδείξουν πολλά περισσότερα αφού έχουν να διαβούν δύσβατα μονοπάτια τόσο για να αναγνωριστούν όσο ακόμα και για να μεταφέρουν στο προσκήνιο αυτούσια τα έργα τους, χωρίς εκδοτικές περικοπές και άλλες παρεμβάσεις.

Σας έχει βοηθήσει το διαδύκτιο; Πώς;

Ένας νέος συγγραφέας που δεν είναι αναγνωρισμένος στο ευρύ κοινό και δεν αποτελεί «ισχυρό χαρτί» στα μάτια των μέσων μαζικής ενημέρωσης μπορεί να χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο για να προωθήσει τη δουλειά του. Για μένα το internet είναι ένα μέσο προβολής του έργου μου αλλά και ένας δίαυλος επικοινωνίας με τους αναγνώστες μου αφού μου δίνει τη δυνατότητα να συλλέξω τις αντιδράσεις του αναγνωστικού κοινού για τη δουλειά μου και να ανταλλάξω πληροφορίες και απόψεις. Με αυτή τη λογική διατηρώ προσωπική ιστοσελίδα στο internet, έχω το δικό μου blog αλλά και προωθώ τη δουλειά μου μέσω το διαδικτύου.

Τί συμβουλεύετε τους νέους συγγραφείς;

Το γράψιμο είναι δύσκολο χόμπι που απαιτεί πρώτα από όλα υπομονή και κουράγιο. Είναι δύσκολο να αναγνωριστεί το ταλέντο των νέων συγγραφέων σε μια εποχή που ίσως γράφουν περισσότεροι από αυτούς που διαβάζουν! Όποιος όμως έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του, είναι διατεθειμένος να παλέψει για τα όνειρά του και να υπομείνει τις απορρίψεις, τις αναβολές, ακόμα και την όποια κακοπροαίρετη κριτική, έχει τη δυνατότητα να δει τους κόπους της δουλειάς του στις προθήκες των βιβλιοπωλείων. Οι νέοι επίδοξοι συγγραφείς πρέπει να επιμείνουν στο όνειρό τους, όσο δύσκολο κι αν φαντάζει αυτό.

Ευχαριστώ πολύ!

Σας ευχαριστώ κι εγώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο "Σκαλιστής" ταξιδεύει στην Αθήνα

Ο Γιώργος Κορωνάκης για τον "Κανόνα της ορθής γωνίας"

Η ποιήτρια Έφη Μαχιμάρη για "Το Σταυροδρόμι των Ηρώων"